Zacznij od rozpoznania potencjału autora kursu/trenera. Zadaj sobie kilka pytań:
Czy trener ma kwalifikacje do prowadzenia takiego działania?
I nie chodzi mi tu o formalne kwalifikacje w postaci dyplomu ukończenia trenerskich studiów podyplomowych czy studiów z przygotowania pedagogicznego, ale czy zajmuje się tematem, który jest przedmiotem kursu już jakiś czas, czy dzieli się wiedzą, czy może publikuje na ten temat.
Czy trener ma doświadczenie w obszarze tematyki kursu?
Mówi się, że trener jest w stanie nauczyć klienta wszystkiego, wystarczy, że mu się dostarczy odpowiedni scenariusz zajęć. Ja jednak wolę tych trenerów, którzy uczą tego na czym się po prostu dobrze znają. Nie lubię „gadających głów”, które swoją wiedzę oparły na kilku książkach. Dlatego sprawdzam, czy trener jest praktykiem.
Czy trener jest entuzjastą/tka tego czym się dzieli?
To dodatkowa wartość, a pozytywna energia w kursie zdecydowanie mnie mobilizuje.