Widzisz na zdjęciu nie tylko fragment mojej dłoni, ale również ręcznie robione pudełko na karty.
To ono stało się inspiracją to stworzenia wielu opowieści z małą i wielką historią w tle. Zadałam uczniom pytanie dotyczące tego artefaktu- do kogo mógł należeć przedmiot? W jakich okolicznościach, z jakiej okazji mógł być ofiarowany? Kim był obdarowany? Jak potoczyły się jego losy? Jak wyglądała rzeczywistość w Polsce w 1941 roku (data wyrzeźbiona na pudełku)? W jaki sposób okoliczności historyczne zmieniają sposób postrzegania tego prezentu?
Do tego ćwiczenia warto wykorzystać przedmioty, które uczniowie przyniosą ze swoich domów. W tworzeniu historii przedmiotów nic ich nie ogranicza.
NIE ZADEPCZ CIEKAWOŚCI
Żaden wynik na egzaminie nie może równać się z poczuciem sprawczości, umiejętności krytycznego uczenia, odwadze w zadawaniu pytań, sztuce wyciągania wniosków z popełnionych błędów i ciekawości, której nie wolno nam zdeptać.
Supermoce to nie coachingowy truizm, ale siła, która pozwoli Ci zmienić kierunek jazdy rozpędzonego pociągu-spróbuj!